[ Strona Główna ˇ GaleriaWrzesień 21 2019 19:52:23 ]
Patron
Podręczniki 2019/2020

Galeria
Projekt "Ćwiczyć każdy może"

{ E-dziennik }
Regulamin
Instrukcje
Formularz
Zakładanie konta

E-dziennik
{ I O D }
Funkcję Inspektora Ochrony Danych, o którym mowa w Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE pełni Agnieszka Korgul, tel. 846857509 e-mail: iod@frampol.pl.

RODO-informacja-ogolna-SZS

Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
{ Użytkownicy }

Sierpień 2014

{ BIP }
{ KOCHAMY WAS - DZIEŃ RODZINY W PRZEDSZKOLU }
| Dzień Rodziny to wspaniały czas zarówno dla rodziców jak i dzieci, pełen wzruszeń, radości i uśmiechu, a przede wszystkim jest to czas, który mogą spędzić tylko ze sobą bez pośpiechu i z dala od codziennych zmartwień. Z tej okazji, 4 czerwca 2019 r. przedszkolaki zaprosiły swoich najbliższych na uroczysty program artystyczny do hali widowiskowo- sportowej. Wszystkich zebranych serdecznie powitała dyrektor przedszkola pani Elżbieta Chmiel, która podkreśliła, jak ważną rolę w naszym życiu pełni rodzina.
W programie przygotowanym specjalnie dla rodziców znalazły się: zabawy muzyczno-ruchowe, okolicznościowe wiersze i piosenki podkreślające wielką miłość do rodziców, scenki pt. Nasi Tatusiowie, Dwie Mamy oraz tańce, które zaprezentowały wszystkie grupy przedszkolne. Po występie były życzenia, całusy, prezenty oraz wiele uśmiechów i radości. Za swoje popisy przedszkolaki zostały nagrodzone burzą braw.
{ Dzień Dziecka i Sportu Szkolnego }
3 czerwca uczniowie naszej szkoły brali udział w imprezach zorganizowanych z okazji Dnia Dziecka i Sportu Szkolnego. W tym dniu przygotowano dla wszystkich uczniów tańce integracyjne, rozgrywki w "Dwa ognie", turniej piłki nożnej i unihokeja. Każdy mógł spróbować swoich sił na torze przeszkód. Nie zapomniano też o poczęstunku regenerującym w postaci pieczonej kiełbaski. Organizatorzy przypomnieli o zasadach bezpieczeństwa w okresie letnim. Przy pięknej i słonecznej pogodzie czas upłynął bardzo szybko i przyjemnie.
{ Dzień Regionalny }
| MAŁA OCZYZNA UCZY ŻYĆ W OJCZYŹNIE WIELKIEJ - pod takim hasłem rozpoczął się 03 czerwca 2019 roku szkolny Dzień Regionalny. Ten szczególny dzień pomaga nam identyfikować się z miejscem, gdzie czujemy się bezpiecznie, gdzie mieszkali nasi przodkowie - pradziad, dziadek a teraz my i cała nasza rodzina. Mała ojczyzna to też kultura, według której jesteśmy wychowani. To tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie, tworzona przez lata. Nie możemy zapomnieć, że kultura regionu, kraju, to nośniki istotnych wartości, które nie pozwalają się nam pogubić w dzisiejszym świecie. Spotkanie z historią, tradycją i kulturą ziemi frampolskiej przybliżyły scenki tematyczne, wiersze Władysławy Głodowskiej, Florianny Kiszczak, Janiny Radomskiej i Emilii Karwat. Projekcje multimedialne ukazały Frampol i okolice pod względem historycznym i gospodarczym i jakie zmiany zaszły na przestrzeni wieków: o historii Frampola od początków istnienie do współczesności oraz o zmianach jakie na terenie gminy Frampol zaistniały po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Spotkanie regionalne zostało ożywione akcentami muzycznymi - piosenkami i tańcem ludowym. Charakter Dnia Regionalnego został podkreślony barwnymi ludowymi strojami. Dzięki eksponatom pochodzącym z naszej szkolnej Izby Pamiątek Regionalnych oglądający mogli na żywo zobaczyć i poznać przedmioty wykorzystywane kiedyś do codziennych zajęć. Na zakończenie wszyscy zebrani mogli popróbować regionalnych wypieków. Mamy piękną historię, obyczaje i tradycję. Musimy pamiętać by ją kultywować, by uchronić od zapomnienia. |
{ Wycieczka klasy II do Lublina }
| Uczniowie klasy II pojechali 30 maja 2019 roku na wycieczkę do Lublina. Celem wizyty w Muzeum Wsi Lubelskiej było poznanie architektury i kultury dawnej wsi i miasteczek. Pani przewodnik opowiadała o tym, jak wyglądało życie ludzi wiele lat temu. Uczniowie mogli zobaczyć tam chaty, kuźnię, szkołę, stary zakład fryzjerski, remizę, dworek i wiele innych budynków i zakładów z dawnych lat. Następnym punktem wycieczki był spacer wąskimi uliczkami Starego Miasta i podziwianie panoramy Lublina z Baszty na Zamku Lubelskim. Po zakupach cennych pamiątek i posileniu się w jednej z lubelskich restauracji wycieczkowicze udali do Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie. Strażak Pan Maciej zaprosił całą klasę swojej córki Martynki na praktyczne zajęcia edukacyjne Ognik z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Dzieci poznały moc żywiołu, sposoby zachowania się w razie pożaru, a także oglądały filmy edukacyjne. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się specjalistyczny sprzęt. Ogromną frajdą była możliwość wejścia do samochodu strażackiego i pokaz rozkładania drabiny w samochodzie strażackim. Wycieczka do Lublina i wizyta u strażaków na długo pozostanie w pamięci dzieci.
Uczniowie wraz z wychowawczynią dziękują Panu Maciejowi i innym rodzicom za pomoc podczas organizacji wycieczki.
{ ZIELONA SZKOŁA – ostatni raz... }
| Po raz ostatni grupa gimnazjalistów i ósmoklasistów w dniach 22 – 31 maja brała udział w zajęciach Zielonej Szkoły w Kołobrzegu. Podczas 10 - dniowego pobytu uczestnicy mieli możliwość poznania historii oraz fauny i flory Pomorza Zachodniego, a także uczestniczenia w wielu atrakcyjnych zajęciach i wycieczkach wzdłuż polskiego wybrzeża.
Dokładnie zwiedziliśmy Kołobrzeg, poznając uroki tego nadmorskiego kurortu - spacerowaliśmy po dzielnicy uzdrowiskowej, kompleksie parków z podświetlanymi fontannami, Starówce, porcie. Byliśmy w Bazylice Konkatedralnej, w której filary podtrzymujące dach są pochylone. Ze szczytu latarni morskiej oglądaliśmy piękne widoki, m.in. na port, z którego wypłynęliśmy w rejs po morzu. W Muzeum Oręża Polskiego zapoznaliśmy się z historią i tradycją Wojska Polskiego oraz Ziemi Kołobrzeskiej. Kulturę i muzykę nadmorską poznaliśmy uczestnicząc w Pirackiej Przygodzie. Duże wrażenie wywarło na nas Muzeum 6D - Maszoperia z malowidłami wykonanymi w technice 3D, Muzeum Bursztynu, Muzeum Minerałów oraz Muzeum Figur Woskowych. Wspaniałych wrażeń dostarczyła nam również wizyta w Oceanarium. Oczarowywał nas Ogród Marzeń Hortulus w Dobrzycy, w którym mieliśmy możliwość podziwiania roślinności w różnych ogrodach tematycznych oraz Ogrody Hortulus Spectabilis z labiryntem i wieżą widokową. Będąc w Skansenie Chleba w Ustroniu Morskim poznaliśmy historię młynarstwa i piekarstwa oraz sami spróbowaliśmy swoich sił piekąc pyszne bułeczki, czy mieląc ziarno. Braliśmy również udział w warsztatach ceramicznych.
W czasie całodniowej wycieczki zwiedziliśmy północno - zachodnią część Polski. Spacerowaliśmy Aleją Gwiazd i po molu w Międzyzdrojach. Podziwialiśmy uroki Wolińskiego Parku Narodowego z jeziorkiem Turkusowym i żubrowiskiem, braliśmy udział w zajęciach w Wiosce Słowian i Wikingów.
Podczas całej wyprawy nie zabrakło też okazji na sprawdzenie swych umiejętności. Graliśmy w grę miejską i w mini golfa, pokonywaliśmy tory przeszkód w parku linowym. Wiele emocji dostarczyła nam zabawa w Pomerania Fun Park - największym parku rozrywki na Pomorzu Zachodnim, seanse w kinie 8D oraz Quiz na zakończenie Zielonej Szkoły.
Pogoda w Kołobrzegu umożliwiła wędrówki po plaży, oglądanie wschodów i zachodów słońca.
{ Czterolatki – Misiaczki i Leśne Duszki w Wiosce Indiańskiej Topai }
| Z okazji Dnia Dziecka 31 maja wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Wioski Indiańskiej Topai położonej w miejscowości Olszanka na terenie przepięknego Krzczonowskiego Parku Krajobrazowego niedaleko Lublina. Tego dnia mieliśmy okazję poznać bliżej kulturę Indian. Czekało na nas masę atrakcji i niesamowitych przeżyć. Zobaczyliśmy pod kierunkiem Szybkiej Strzały indiańskie namioty tipi, w których przymierzaliśmy tradycyjne nakrycia głowy, oglądaliśmy zabawki indiańskie oraz graliśmy na instrumentach perkusyjnych. Mogliśmy też podziwiać własnoręcznie wykonane sprzęty i misternie zdobione rękodzieło indiańskie zrobione z tradycyjnych surowców, którymi posługiwali się Indianie w dawnych czasach. Nie zabrakło więc skór, kości, piór i szklanych koralików, tradycyjne stroje, tomahawki, broń, czy torebki. No, ale zwiedzanie to nie wszystko! Tego dnia odwiedziliśmy również zagrodę ze zwierzętami, karmiliśmy sympatyczne kozy i oglądaliśmy żółwia oraz złote rybki. Próbowaliśmy także swoich sił w wielu indiańskich konkurencjach jak: strzelanie z łuku, łowienie rybek magnetycznych, pokonywanie toru przeszkód oraz labiryntu. Przedszkolaki wykonały indiańskie opaski z piórkiem, następnie odbyło się malowanie twarzy. Po wielu atrakcjach dzieci udały się na posiłek - kiełbaski pieczone na grillu. Na koniec pobytu w wiosce każdy otrzymał pamiątkowy magnesik. Do przedszkola wróciliśmy zmęczeni z ogromem wrażeń i z masą wspaniałych wspomnień. Dziękujemy serdecznie rodzicom za pomoc i zaangażowanie. |
{ Wycieczka do Krakowa i Ojcowa }
| Grupa 35 uczniów z klas V i IV pod opieką pań: Krystyny Borsuk, Anny Maciochy i rodzica - pani Katarzyny Kozioł udała się 28 maja na wycieczkę do Krakowa i Ojcowskiego Parku Narodowego. W dawnej stolicy Polski zwiedzali Kościół Mariacki, Kaplicę Zygmuntowską i najstarszy uniwersytet w kraju. Oglądali z bliska Dzwon Zygmunta oraz złożyli hołd największym Polakom pochowanym na Wawelu, m.in. patronowi naszej szkoły marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu. Popołudnie spędzili również aktywnie w aquaparku. Niektórzy byli tam pierwszy raz, ale wszystkim bardzo się podobała taka forma wypoczynku. Drugi dzień wycieczki był przeznaczony na podziwianie uroków Ojcowskiego Parku Narodowego. Piątoklasiści i czwartoklasiści swoją wiedzę o faunie i florze wzbogacili poprzez zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego, którego ekspozycja zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie. Niesamowitym przeżyciem było wejście do Jaskini Łokietka, Zamku na Pieskowej Skale i podejście do Maczugi Herkulesa. Mimo braku słonecznej pogody wszyscy zadowoleni w godzinach wieczornych wrócili do domu. |
{ Dzień Matki w naszej szkole }
| Uczniowie klas I II i III 28 maja 2019 r. zaprosili swoje mamy na uroczystość z okazji Dnia Matki. Gości powitała pani dyrektor Elżbieta Chmiel, a potem każda klasa zaprezentowała część artystyczną przygotowaną pod kierunkiem wychowawczyń. Były tańce, piosenki i wiersze. Uroczystość uświetnił gościnny występ Paulinki Goś, która razem z uczniem naszej szkoły Michałem Habzą zatańczyła trzy tańce. Na zakończenie wszystkie dzieci zaśpiewały piosenkę pt.: Niech nam żyją nasze mamy i wręczyły niepowtarzalne upominki. Był to wyjątkowy dzień dla dzieci i ich mam. |
{ Wędrówka ŚCIEŻKAMI BOGÓW }
| 29 maja grupa uczniów klas IV, V i VII obejrzała w Biłgorajskim Centrum Kultury spektakl pt. "Ścieżkami bogów" przygotowany dla młodych widzów przez Teatr Artenes z Wrocławia. Przedstawienie przygotowane na podstawie mitologii starożytnych Greków i Rzymian w ciekawy sposób przybliżyło postacie bogów, herosów, jak i ludzi będących najbardziej znanymi bohaterami mitów. A wszystkiego widzowie doświadczali, wędrując po ścieżkach Hadesu z główną bohaterką - Heleną, która na swej drodze spotkała m.in. Syzyfa, Zeusa, Prometeusza, Dedala i Ikara. Młodsi uczniowie z mitologią zetknęli się pierwszy raz, a dla starszych była to powtórka wiadomości zdobytych na języku polskim i historii, a więc dla wszystkich spektakl był pożyteczną lekcją z mitologii. |
{ Radość czytania 2019 }
| 27 maja 2019 roku w Miejsko- Gminnym Ośrodku Kultury we Frampolu odbył się etap gminny konkursu czytelniczego Radość czytania. Organizatorem konkursu była Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Biłgoraju. W konkursie brali udział uczniowie klas IV-VI ze szkół z terenu gminy Frampol. Drugie miejsce w konkursie zajęła Katarzyna Wójcik z klasy Va zaś wyróżnienie otrzymała Julia Nawrocka z klasy VI i Natalia Budzyńska z klasy IVb. Katarzyna Wójcik będzie reprezentowała naszą szkołę w etapie powiatowym konkursu, który odbędzie się 7 czerwca 2019 roku.
Gratulujemy i życzymy sukcesów w Biłgoraju na konkursie czytelniczym.
{ Wycieczka w Pieniny, w Tatry... }
| W dniach 20 - 22 maja 2019 r. uczniowie kl. VI - VII sp wybrali się na wycieczkę w Pieniny i do Zakopanego. Celem wyjazdu było poznanie nowych miejsc na mapie Polski. Pierwszego dnia po przyjeździe do Niedzicy zwiedzili zamek, warownię z XIV wieku i Elektrownię Wodną oraz odbyli rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim. Następnie udali się do miejsca zakwaterowania, Pensjonatu - Harenda w Zakopanem. Drugiego dnia pojechali do Bachledowej Doliny , gdzie spacerowali w koronie drzew i z tarasu widokowego podziwiali piękno górskiego krajobrazu. Po powrocie do Polski udali się na Krupówki, centrum kultury i rozrywki, a potem do Parku Wodnego w Zakopanem. Ostatniego dnia zwiedzili Muzeum Przyrodnicze w Krościenku, Rezerwat Biała Woda, cerkiew w Szlachtowej oraz najciekawsze i najpiękniejsze miejsca w Szczawnicy. Po zjedzeniu obiadu, pełni wrażeń udali się w drogę powrotną. We Frampolu czekali już na nich rodzice. |