Poznaj Polskę - wycieczka do Lublina i Kozłówki
Dodane przez bportka dnia Listopad 21 2021 22:44:49
Dnia 19 listopada 2021 roku uczniowie klas VI, VIIa i VIIb uczestniczyli w wycieczce do Lublina i Kozłówki zorganizowanej w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę. Celem wyjazdu było poznanie dziedzictwa kulturowego regionu oraz zapoznanie z najważniejszymi zabytkami stolicy naszego województwa.

Pierwszym etapem wędrówki szlakiem naszych przodków było zwiedzanie Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie – skansenu, na terenie którego znajdują się zabytki architektury drewnianej, murowanej i zbiory etnograficzne z rejonu dawnego województwa lubelskiego. Spacerując ścieżkami skansenu mieliśmy okazję zobaczyć zagrodę Książków z Teodorówki.
Następnie udaliśmy się Stare Miasto, gdzie w nieszablonowy sposób poznawaliśmy historię i zabytki starego królewskiego Lublina. Uczestnicząc w grze miejskiej pt. Tajemnice lubelskich pieczęci uczyliśmy się współdziałania, pracy zespołowej, logicznego działania, pracy z mapą, orientacji w terenie. Mimo niezbyt sprzyjającej aury wszyscy bawili się świetnie.
Po obiedzie pojechaliśmy do Kozłówki by zwiedzić późnobarokową rezydencję magnacką, będącą dawną siedzibą arystokratycznych rodów Bielińskich i Zamoyskich. Już od wejścia zostaliśmy miło przywitani przez przewodniczkę, która pogłębiła naszą wiedzę na temat rodu Zamoyskich oraz historii Polski.

Wracając do domu w wyśmienitych humorach, uczniowie już planowali kolejne podróże.